luni, 31 octombrie 2016

Ca-ntre oameni

Mnăseara!

Ajent şăf Şpăgar Sfecleanu la control! Ia-n să-ţ văd io puţân actele.
Dijeaba te uiţi aşe smerit la mine, că nu io te-am pus să-i dai talpă pin sat. No zî, te-am pus io? Nu! No, vez?
Da, nu-i bai, că ori ne-nţălejem ca omini, ori te-nveţ minte ş-al-dată dai la pace, ca tăt omu, ce zâci?
Fac proces sau te juri pe-un Lucian Blaga ş-un Caragiale că nu mai faci pe Şumahăru p-aci?
Nu de alta, da tri luni îi mult şî poate ii mai avea triabă cu maşâna până atunci.
No, amu tu ştii cum îi mai bine, io numa zâc.
Numa să te gâneşti bine, că de mă pui să pui mîna pe pix, mai ales că io nu vreu, apăi ţân-te bine, c-o rupi în fericire cu mine. Că io nu m-am facut şăf de post ca să scriu procese, pricepi?
Da, dac-o ţâi morţiş, apăi numa zî, că-ţ fac un proces de nu-l uiţ cât trăieşti.
Io ştiu că tu deja ştii cum mere triaba, da, numa vreu să m-asigur că nu faci, dom-fereşte, fro nefăcută, c-ar fi mare păcat, mai ales că pari băiet de triabă, sâmţât şî cu frică de organ.
Cum? Ce? Mă băiete, mă! Da ce io-s nime-n drum? Cum poţ să vi cu un amărât de Caragiale la mine? Da, ce-s io, batjocura ta? Uite mă la iel, după ce c-am vrut să fiu om cu iel, uite cum mă ocărăşte! Nu ţî ruşâne, mă?
Ioi, stai că n-am văzut că-s doi liptiţ diolaltă.
Aha, amu mai vii di-acas, aşa mai meră. Nu-i baş chiar cum ar trebi, da nu-i bai, că sigur mai vin şî alţî, că dor sara numa ci-onceput.
No, hai că scapi c-un avertisment, da, numa de data asta, că-mi ieşti simpatic.
No, drum bun să ai şî să respecţ limita de viteză prin localităţ!

Hai noroc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu